måndag 28 januari 2019

Sjuk igen!


Så kom snön och jäklar vad det har snöat och fortfarande gör.
Det är dessutom riktigt kallt så all snö som kommer är som ett lätt puder.
Det är otroligt vackert ute och jätte härligt väder att rida i. 
Men det här med att rida mycket har jag inte hunnit komma igång med riktigt än för när jag precis kände mig på banan igen så åkte jag på världens förkylning.
Jag som precis varit sjuk och nu är jag däckad igen och varit sedan i torsdags.
Va tusan! Nu får det verkligen räcka!

Men jag känner mig redan bättre och hoppas detta är den sista skiten som ska ut!
För jag behöver verkligen få rida, både för mig och för hästarnas skull.
Vi behöver det lika mycket alla fyra.
Pilgrim är så pigg nu att han knappt går att rida.
Med att han inte går att rida menar jag att han är så pigg att han inte kan hålla fokus och är överallt och ingenstans.
Förstår honom, jag blir likadan när jag är understimulerad.
Dessutom tycker han att kylan är rätt jobbig så det bidrar också till att han har en massa myror i brallan.

Men lite glädje så här i all sjukdom är att tänka på den kommande våren och sommaren.
Då kommer det vara en massa roligt och spännande som händer relaterat till hästarna.
Först kommer Birgitta Järnåker hit och håller kurs den 4-5 maj.
Månaden efter kommer Ewa Schaeder och har kurs 8-9 juni och sedan kommer hon igen till hösten den 7-8 september.
Så tre fantastiska kurser att se fram emot!

Sedan ska även vi stalltjejer försöka göra lite roliga resor, om än korta.
Att åka som fotfolk på ett par kurser bara för att få göra nått skoj tillsammans och titta på fina hästar.
Och kanske besöka en och annan hästsportbutik *ler*
Och sedan självklart kommer jag åka upp till Ewa så mycket jag kan och får.
Tanken är att jag ska åka dit redan 2:a mars och jag längtar.

Jag har sagt det förut med detta år ska verkligen bli året då jag investerat massa tid i mina hästar och all kunskap där ikring.
Jag ska läsa böcker och göra undersökningar och utforska så mycket jag bara kan.
Jag åker just nu väldigt ofta till Stockholm med jobbet och upptäckte precis det förträffliga med antikvariat.
En hel värld med massa gamla böcker som bara väntar på att bli upptäckt och uppköpt av mig *skrattar*
Sist jag var i Stockholm blev det tre böcker, undra vart detta ska sluta...



Inga kommentarer: