fredag 11 januari 2019

Det här med att konsumera...


Att vi idag lever i ett konsumtionssamhälle är väl inget någon av oss kan förneka.
Jag är verkligen ingen storhandlare men tycker absolut om att shoppa, blir lite motstridigt i mitt huvud.
Jag tycker vi måste begränsa vår konsumtion om vi ska få ett hållbart samhälle men känner att jag ibland bidrar till köphetsen... 
Men jag är väldigt duktig på att lägga band på mig själv och inte köpa allt som jag tror att jag vill ha.
Men jag har några små laster och det är bland annat schabrak, jag älskar schabrak och det är något som jag "unnar" mig ibland.
Annars köper jag mycket begagnat och lägger hellre pengar på renovering av gården än på prylar.

Men under mellandagarna åkte vi stalltjejer till en butik i Härnösand som jag velat besöka SÅ länge.
Vi hade bestämt detta sedan ett bra tag tillbaka och jag hade lagt undan pengar för att verkligen kunna handla lite om jag hittade något jag ville ha och hittade saker, det gjorde jag!


Wow vilken butik.
Butiken ägs och drivs av Karin Åberg och hon har även en webbshopsom heter sadlar.se
Så otroligt mycket saker, prylar och kläder och så många roliga märken som jag aldrig sett innan.
Dessutom var det mellandagsrea.


Jag köpte både saker jag verkligen behövde och saker jag inte riktigt behövde (läs: schabrak).
Mitt bästa köp blev ett långkalsonger från Back on Track, wow så varma och smidiga.
Tunna som silke och varmare än ull.

Sedan hittade jag ridbyxor från ett islandshästmärke.
Vind- och vattentäta och fodrade. Både snygga, sköna och praktiska.

Blev även ett par stigbyglar i mässing att ha på uppvisningar och kurser med stegrande hästar på.


Pilgrim fick ett grymt snyggt schabrak i mörkgrön sammet och Cappe fick ett nytt träns med matchande tyglar.

På magkänsla köpte jag även ett nackskydd i form av en luva utan öron från Back on Track till Pilgrim.
Ett skydd som värmer atlaskotan.
Han är en fryslort och på vintern rider jag med ett ländtäcke i ull men magkänslan sa att han även ville ha denna.
Har inte hunnit prova den än men bild och rapport hur den funkar kommer.


Hur tänker du kring shopping?
Någon skillnad i hur du handlar till hästarna jämfört med dig själv?

Inga kommentarer: