torsdag 10 januari 2019

Nytt år, nu sparkar vi ut normerna!


2019 är här och vi är redan ett par veckor in i det nya året.
Jag avslutade förra året med influensan och inledde det nya med magsjuka.
Det vill säga att det varit väldigt lite ridning under de senaste veckorna men har försökt att i alla fall hålla igång mina älsklingar med den lilla energi jag haft över. 
Mest frustrerad är nog Pilgrim som verkligen älskar våra träningspass, så fort han ser mig på gården nu gnäggar han och galopperar till grinden.
Han vill verkligen träna VARJE dag. 

Jag var i alla fall upp till Ewa i Umeå en dag på jullovet, lika underbart som vanligt.
Jag och Ewa pratade en hel del om normer inom ridningen och hästvärlden och hur vi ska göra för att förändra dem.
Mycket tankar och idéer och jag har så många tankar i mitt huvud nu, ska bli spännande att se vad det blir av allt detta.

Jag ser verkligen fram emot 2019.
Det är redan 3 kurser inplanerade på gården. En med Birgitta Järnåker och 2st med Ewa Schaeder, alla tre i ARVs regi.

Sedan har jag och stallgänget (tänk att man kan få så otroligt fantastiska vänner med samma intresse dessutom) tänkt gör minst en hästrelaterad resa och även gå som fotfolk på någon kurs.
Dessutom kommer jag försöka åka upp till Ewa så mycket jag kan under detta år.
Önskar verkligen att avståndet oss emellan var lite kortare.

Jag kommer verkligen fokusera och satsa på hästarna detta år (gör väl i och för sig alltid det) men nu lite extra mycket.
Har så mycket inspiration och idéer och så mycket jag vill utforska.
Dessutom har jag en hel hög med spännande böcker på nattduksbordet som jag vill läsa.
Tror jag köpt 10 nya böcker bara de sista veckorna. 
Jag är verkligen inne i en period där jag vill lära mig massor och veta allt.
Vrida och vända på saker och se på situationer ur olika perspektiv.

Ska också försöka hålla bloggen uppdaterad med allt som händer.
Skulle verkligen vilja skriva ett inlägg om dagen men det behöver ju vara relevant och intressant innehåll också så får se hur det går.

Jag är i alla fall frisk nu, jobbet har dragit igång och även lektionerna.
Så 2019, nu kör vi!



Inga kommentarer: