söndag 14 februari 2016

Vilken är din väg?


Detta år kommer bli det år då jag trampar upp min stig ordentligt.
Det kommer inte längre vara ett litet knappt synligt spår i skogen utan det kommer bli en upptrampad stig som självklar och tydlig slingrar sig fram genom världen.

Jag har redan kommit en bit på väg och börjat ta upp de saker jag verkligen brinner för och som jag älskar att göra.
Det är egentligen inte en väldigt lång lista av saker att göra men det kan vara ack så svårt att bryta gamla mönster och sätta en ny vana.
De saker som står på min lista att börja göra mer av är:
  • Fotografera
  • Promenera i skogen
  • Rita och måla
  • Pyssla (har tusen idéer i huvudet)
  • Spela dragspel
Idag slog jag tre flugor i en smäll.
Spelade dragspel i skogen och fotograferade samtidigt.

Fick i julklapp av Tomas en fjärrutlösare till kameran och idag testade jag den på riktigt för första gången. Jag fotograferade alltså mig själv *fniss*
Nu har jag lovat mig själv att komma igång med fotograferandet och även gå en kurs i Photoshop.
Det blir som en till kanal att få utlopp för alla kreativitet som bubblar i mig just nu.


Äntligen har vi också fått bra underlag ute och jag har kunnat börja jobba hästarna igen.
2 dagar i rad har jag ridit Cappe med fokus på så små hjälper som möjligt och avslutat varje pass med att släppa tyglarna och bara följa och känna.

Så häftigt!
Känner att vi har något på gång.
Det är så himla nyttigt att släppa kontrollen även om man tror att man gjort det.
Ger många insikter att tänka i nya banor.

I mars ska jag och Emma upp till Ewa.
Längtar så jag håller på att dö!
Har också bokat in 2 lektioner på hennes hästar då, ska bli så spännande.
Undra vad de har att lära mig just då?
Antagligen något jag behöver.

Inga kommentarer: