fredag 5 februari 2016

Vardag


Tänk att en hel vecka har förflutit.
Känns mest som om jag sprungit runt i vardagens djupa hjulspår, långt ifrån drömmar och planer.
Har inte hänt något speciellt denna vecka utan vi har mest tagit det lugnt.
Förra helgen blev det plusgrader och is, dock blev hagarna jätte fina.
Nu har det kommit pytte lite snö och isen börjar åter försvinna.

All hästträning har därför skett i hagen under denna vecka.
Tur att mina pojkar inte har något emot det.

Red båda igår och började med Prickig då han var snabbast fram att möta mig vid grinden.
Oj oj oj, lilla killen börja bli en ridhäst på riktigt nu.
Vi tränade korta steg i skritt och uppgångar till trav.
Han fullkomligen dansade fram.

Sedan var det Cappes tur.
Att hoppa upp på Cappe barbacka efter att ha suttit på Prickig var som att flytta rumpan från en pinnstol till en massagefåtölj. 
OJ! Fick en lite aha-upplevelse igår vad fantastiskt musklad Cappe är och hur otroligt mjuk han är att sitta på.

Cappe och jag tränade på att få kedjetrycket att släppa och några uppgångar till tramp.
Noterade att det är jätte skillnad mellan höger och vänster varv, intressant.
Underlaget i hagen är ju snö som blivit lite knölig på det spår vi ridit upp, så inte optimalt.
Men båda pojkarna löste det fint ändå.

Nu i helgen tänkte jag mocka ur den lilla 30x30m hage hästarna gick i när det var så sjukt mycket is och göra om den till ridbana i vinter.
Härligt med en nästan platt yta med staket runt.
Tomas har till och med lovat att hjälpa mig sätta upp belysning på staketstolparna! 
Då borde jag och Prickig kunna komma igång med lite skolor. 
Han skulle verkligen behöva det.

Börjar även längta efter en till lektion med Ewa, så om jag får till "ridbanan" så ska jag boka in en lektion med henne så fort som möjligt.

Hoppas på en helg med massa sol för då ska jag välkomna våren inne i huset med lite härliga ljusa färger.
Har även ett jätte sug efter att fotografera lite, så det tänkte jag också försöka få till.
Så härligt nu när ljuset börjar komma på riktigt och det fortfarande är sol ute när man åker hem från jobbet på dagarna.

Fåglarna sjunger och det är lite vår i luften.
En månad till, sedan kommer man verkligen märka att det vänder!

Hoppas ni alla får en härlig helg!

Inga kommentarer: