måndag 1 februari 2016

Soulmates


Tänk att de funnit varandra, tänk att två själar kan passa så bra ihop.
De behöver verkligen varandra och de plockar fram den andres bästa sidor.
Fick filmen ovan av Nina i söndags och kände sådan glädje. 

Den 13:e augusti rullade lastbilen in på Bergsåkers travbana.
Tänk att ett tillfälle kan ändra hela ens framtid.
Inte bara min utan Cappes också.

Vi har varit en trio nu i snart 6 månader.
På dessa 6 månader har det hänt mer än jag kunnat drömma om. 
Vi har alla tre utvecklats väldigt mycket under denna tid och fortfarande är denna utveckling i full gång.

Många pusselbitar har fallit på plats och många till återstår att finna.
Men denna resa är underbar.

Jag är så lycklig varje dag jag ser mina pojkar i hagen.
Så lycklig att just jag har äran att få vara en del av deras liv.
Så glad för allt de lär mig om livet och glad för att jag även kan vägleda dem.

Igår kväll när jag gick och lade mig hade jag huvudet fullt av funderingar.
Tittade ut genom fönstret och möttes av det vackraste av norrsken.
Det dansade över himmeln och det såg ut att komma ut ur berget på andra sidan likt ett vulkanutbrott.

Där i det gröna ljuset släppte alla mina funderingar.
Jag kände mig plötslig fylld av ro och kärlek.
Kärlek från mina älskade hästar, Tomas och mina finaste vänner och familj.
Tänk att allt detta finns i mitt liv.
Ljuset från norrskenet tände eld på dessa känslor i mig och de brann med sådan styrka.
Så helt lugn och lycklig kröp jag ned i sängen, slängde ett till öga genom fönstret mot den gröna dansen och somnade sedan så gott.

Jag är lycklig, så lycklig trots de motgångar som jag just nu brottas med.
Men de gör mig starkare och mer övertygad om min väg.
För varje dag blir stigen tydligare, vägen mer upptrampad och hindren mindre oövervinnerliga.
Jag vill att allt ska hända NU men det är bara att ta på sig tålamodshatten och ta det lugnt.
Allt händer i sin egen tid, när det är meningen.  

Mina pojkar är också lycklig, se bara på dessa magiska bilder och njut av känslan de förmedlar:





Inga kommentarer: