tisdag 12 januari 2016

Gäsp!


Kvart över tolv var vi klara igår kväll och nu har hästarna en hage utan is!
Inte så stor men fullt tillräcklig.

Världens bästa Hasse hade varit ut och grävt fram stora tunga fälgar med däck åt mig och kvällen spenderades med att skruva fast staketstolp i dessa.
Sedan bar vi ut asen i hagen och stängde av betet till endast den övre delen.
En yta utan is.
Så imorse släppte jag ut hästarna utan boots.
Så himla skönt!

Jag kännde mig så glad, hästarna var mest sura för att jag satt upp staketet.
Prickig blev helt chockad "VAD har du gjort matte!? Hur ska jag nu kunna äta gräs och springa!?"
Haha, de var inte det minsta tacksamma för allt vårt slit *fniss*
Nu hoppas jag bara att de håller sig på rätt sida av staketet.

Så skönt att kunna ge fötterna lite skön vila äntligen, så kan vi använda bootsen till att rida i istället.
Längtar efter en härlig galopp efter vägen som är helt underbart perfekt nu.
Men först måste jag sätta på mig tålamodshatten och låta pojkarnas fötter vila ett par dagar. 

Ska försöka fixa bild på de eminenta kreationerna så fort jag får möjlighet i dagsljus så ni får se våra skapelser. *fniss* 

 

Inga kommentarer: