fredag 22 januari 2016

Fredag en bra dag


Idag är det fredag och min älskade Em kommer!
Känns som en evighet sedan hon var här sist, även om det inte alls var så jätte länge sedan.

Vi har så mycket skoj inplanerat.
Imorgon ska vi spendera hela dagen på Timrå Hästsportförening där det är kurs med Katrin Wallberg.
Ska bli spännande att titta på en för mig ny instruktör.
På söndag ska vi försöka styra upp en uteritt med alla hästarna i stallet samtidigt och sedan är det kalas för W.
Uteritten kan bli spännande med tanke på att Prickig är tokpigg just nu och att jag bara ridit ut på honom en endaste gång innan...
Sedan all is kom har det bara blivit promenader då hans balans inte är den bästa alla gånger. *fniss*

Vi ska även försöka hinna med någon loppis och en hel massa mys!
Sedan ska även Em få filma mig och Cappe när vi gör den hemläxa vi fått av Ewa.
Samt att vi ska försöka fotografera lite om vädret är på vår sida.
Har så mycket idéer på bilder i mitt huvud som bara måste få komma ut!

Igår red jag Cappe och han var så himla fin.
Vi tränade på det vi fått i läxa av Ewa och även lite tramp.

Sedan var det Prickigs tur.
Tanken var att även rida honom, men har var så pigg att han sladdade runt på gårdsplanen som en tok och var nästan på väg omkull en gång.
Så då beslutade jag mig för att det inte var läge att hoppa upp.
Det kan gå så snabbt så har man gjort sig illa, det är det inte värt.
Inte för någon av oss.

Så det blev longering och sedan jobbade jag honom för hand i kapson och han fick ha stången i munnen (utan att jag tog i den).
Han var verkligen jätte fin.
Hittade en bra form och höll böjningen hela tiden!
Vilken skillnad, så duktig.

Sedan gjorde jag ett par uppgångar till trav och det blev nästan passage.
Han fick till ett riktigt härligt gung och man kunde verkligen se vad som komma skall.
Han kommer bli så läcker!

Ikväll får vi se vad vi hittar på med pojkarna jag och Em, men kanske vi tar en månskenspromenad med dem.
Och kanske att jag kan hoppa upp och rida på Prickig på hemvägen. Vore bra träning.
Igår var det norrsken, önskar verkligen att det är det nu när Em kommer upp också.
Som prognosen ser ut just nu så finns det möjlighet bara solvinden håller i sig.
Vill verkligen uppleva det med henne.

Hoppas ni alla får en bra helg!