måndag 26 maj 2014

Inspiration och full fart!

Bilden kommer här ifrån
Oj vad mycket som händer i våra liv just nu, önska nästan jag hade en slow-funktion. Men samtidigt är det bara att njuta och försöka hänga med!

Hittade för ett tag sedan en tjej på Facebook som har ridkor!
Åh vad glad jag blev, en till likasinnad!
Titta på bilden ovan, visst ser det härligt ut!
Detta är jag och Bandit (eller jag och Lill-Jänta) om ett par år.

Jag är så lycklig över mina kor. De är verkligen en gåva. Så snälla, underbara och kärleksfulla.
Samtidigt som det är jätte busiga och fulla i sjutton, fast med glimten i ögat.
De gör mig bara glad hela tiden.

Nu har de även fått börja vara ute riktigt mycket men jag tar fortfarande in dem på natten.
Kanske inte så mycket för deras skull utan mer för att det är så bra träning att leda dem i grimma varje dag till och från hagen.
Nu kan de till och med "gå fot". De lär så fort och vill alltid göra rätt.

Hästarna mår toppen, de äter mer och mer gräs varje dag. I veckan kommer jag släppa dem i första beteshagen, men bara några timmar i taget och sedan öka. Men de går redan nu ca 5h/dag på bete. De är så lyckliga.

En grävare har varit här i helgen och dikat om vår mark, främst runt garaget. Blir så snyggt och jätte skönt att få det gjort.
Sedan kommer vi imorgon köpas hagstolp till stora betet och idag har jag beställt hö till hösten.
Bästaste bonden jag fått tag i, han kommer ringa mig när han börjar bunta och sedan får jag köpa så mycket hö jag vill och får det direkt hemkört till ladan. Snacka om lyx!

Har också fått några sommargäster till betet i år, så skoj!
Så det blir till att bygga flera beteshagar. Tur jag har gräs så det räcker och blir över.
Ev. kanske det även kommer ner en häst som jag skall ha på lite utbildning under en månad. Det kommer bli så skoj för det är verkligen en underbar häst. Vilken sommar jag har att se fram emot.
Många uteritter blir det.

Sedan har jag även börjat träna ett gäng härliga ryttare och hästar i Ånge. Där vi nu bl.a. håller på att planerar in en 2-dagars kurs. Ser verkligen fram emot det! Kanske jag även kan ta med mig Cappe då.

Känner att detta kommer bli en händelsefull sommar, precis så som jag vill ha det!


1 kommentar:

lilla k sa...

Det ska bli så kul med höskörd hos er i år! Sen ska vi sova på skullen med Wilde åsså blir det väl skördefest ;-)