tisdag 27 maj 2014

Blött och slött


Vilket gruggit väder det har varit, snacka om att man blivit bortskämd med solen.
Hästarna och korna fick sova inne i natt, tyckte det var på tok för blött och regnit ute.
Tror de uppskattade sina boxar även om Cappe slängde sig över gräset imorse och var inte alls intresserad av morgonhöet när jag släppte ut honom.

Han är så söt när han sover ute, vill alltid sova i maten.
Det måste vara väldigt mysigt och så är man ju säker på att ingen annan kan hinna äta upp den medans man sover.

Idag beställde jag tid hos tandläkaren för Cappe och Maxine. Givetvis blir det Gunnar Rangul som kommer ut. Han är utbildad av Torbjörn och Ove. Ove är min idol, han gav Nokke livet tillbaka. Jag litar på honom till 110%, men det är rätt långt till Ultuna och Gunnar är bra. Så jag känner mig trygg.

Saknar dock Ultuna och resorna dit. Även om de tog mycket kraft och ork så var stämningen där så härlig och bara duktiga människor som jobbade på kliniken. Man hade alltid med sig lite ny kunskap hem när man åkte därifrån och dessutom saknar jag Oves humor. En man med glimten i ögat.
Kommer aldrig kunna tacka han tillräckligt för det han gjorde för min Nokkis!

Nu nalkas det helg med 30-års kalas, min födelsedag och hagbygge.
En dag kvar på jobbet sedan är jag ledig 4 dagar, så skönt!
Ska även ha ett par lektioner under dessa dagar, det ser jag fram emot.

Ikväll hoppas jag på solsken och en härlig ridtur med Lilla K och Maxine.

2 kommentarer:

lilla k sa...

Ja vad våra djur har det bra! Ber om ursäkt för att det inte blev någon kvällstur i solen. Men när jag vilat upp mig över semestern ska vi ut och galoppera på ängarna :-D

Unknown sa...

Bäst madrass i höet :-)
Grattis i förskott då och ha en bra helg