tisdag 11 augusti 2020

Så var semesterna slut

Oj va snabbt semestern försvann.
De första två veckorna satt vi på en ställning och målade huset, resterande 3 veckor vet jag inte vart de tog vägen. De sprang förbi.
Men vi har i alla fall fått in årets hö, fick hjälp av alla våra underbara vänner och vi var riktigt många i år så det gick snabbt och lätt.
Tomas har slagit alla diken och kanter runt hela fastigheten med röjsågen och det blev så himla fint!
Vi har kört bort ensilageplast, putsat alla fönster, rensat ogräs och mer ogräs, varit på dop och bakat kanelbullar.
Just nu håller jag på att måla innertak till stallet och vi bygger nya rabatter vid bron.
Det kommer även en man och putsar grunden till huset denna vecka så vi kan måla den sedan. Färgen är redan inköp. Blir en nyans mörkar än huset, grå skiffer heter färgen och ni hör ju hur fint det låter.

Vi har hunnit vara på två loppisrundor, ätit goda luncher på Timrå Gårdsbutik (rekommenderas varmt), ätit massa glass och tagit långa sovmornar och ljuvliga promenader. 

Jag har även hunnit med att åka upp till Ewa två dagar och som vanligt fått lite nya insikter med mig hem.

Nu har jag börjat jobba och det känns inte alls tungt eftersom vi fortfarande arbetar hemifrån. Det går så himla bra och är så skönt. Det passar perfekt in i mitt liv att arbeta hemifrån, kan lätt tänka mig att fortsätta så för evigt *ler*

Hästarna går på bete, kvällarna är svala och ibland till och med lite kalla och de passar perfekt för att rida i. Igår kväll red jag med tjocktröja och tänd belysning på ridbanan. Så mysigt även om jag absolut inte vill ha mörker än, men som det är just nu är perfekt och jag önskar verkligen att hela året kunde vara precis så här. Behöver inga årstider, kan ha tidig sensommar jämt! 

Igår kväll innan jag red hade jag tagit en timmes promenad, bytte bara byxor och gick sedan direkt och hämtade Pilgrim och red.
Wow! Har aldrig ridit så bra. Kroppen var så varm och mjuk efter promenaden och min höfter så följsamma direkt från börja. Detta måste jag ta med mig och göra något av. En riktigt häftig upplevelse! 

Hur har era semestrar varit?



Inga kommentarer: