fredag 21 augusti 2020

En helg hos Ewa

Detta år är inte som vanligt med rådande pandemi, så resorna till Ewa i år har varit få. Men nu på semestern var jag upp två dagar och det var precis lika underbart som vanligt.
Förra året försökte jag åka upp en dag i månaden och jag saknar det verkligen i år.
Utvecklingen jag gick igenom förra året genom att åka till Ewa så ofta var enorm och något som jag är otroligt tacksam över.
Jag känner mig så hemma hos Ewa och trivs så otroligt bra i hennes sällskap.
Får sjuk abstinens när det går för lång tid mellan att vi möts.
Jag rider lektion för Ewa tisdagar och onsdagar, vi skriver dagligen till varandra på Messenger men det är något speciellt med att träffas på riktigt. Och det är ju inte så konstigt egentligen, det är precis som det ska vara.

Dagarna hos Ewa innefattade en massa ridning och arbete tillsammans med hästarna.
Lärdomen denna gång var flöde och ram.
Hur viktigt flödet är i arbetet och hur man ger hästen rätt ram för det den ska utföra.

Nu hoppas jag att det inte tar allt för lång tid innan jag kan åka upp till Ewa igen!




Inga kommentarer: