onsdag 18 september 2019

Ridläger


I slutet av augusti var det äntligen dags!
Sedan vi flyttade till gården har jag drömt om att anordna egna kurser hemma.
Det har varit kurser på gården, men med andra instruktörer än mig och jag har haft lektioner hemma.
Men en riktig kurs med övernattning, uteritter, middagar och en massa hästar har det inte funnits tid och utrymme för.
Men nu var det äntligen dags och det blev helt underbart!

På fredagen kom 6 vänner som också är mina elever och vi taggade för en hel helg med bara häst.
Vi inledde med en gemensam uteritt och avslutade kvällen med pizza.
Sedan väntade en helg med totalt 18 ridpass, fantastiska luncher, middagar och intressanta samtal och teori.
Vi avslutade lördagen stort med prosecco-trav.
Att trava med fullt glas, det väcker intressanta saker hos ryttaren.
Sedan var det lite roligt också.

Söndagen red vi fram till lunch och sedan åt vi tillsammans innan alla åkte hem.
Summa summarum så blev det en otrolig helg och alla hästar och ryttare var helt fantastiska.  

Tyvärr blev det bara ett ridläger i år och det är så många jag önskat kunde ha varit med.
Nästa år tänker jag att man borde kunna klämma in två ridläger på en sommar.
Så är ni sugna på att vara med, hojta så ska vi se till så att det blir så. <3

Slänger in en drös med bilder så jag får återupplev helgen igen.



















Inga kommentarer: