onsdag 17 juli 2019

VIP lyx






Vilken dag det blev i lördags!
Ewa Schaeder med familj kom på besök och jag fick rida en lektion för Ewa här hemma på gården med Pilgrim och ha Ewa helt fr mig själv, bara hon och jag.


En enorm skillnad jämfört med när det är kurs.
Nu kunde vi nörda ned oss på djupet och prata om detaljer på en helt annan nivå. Visst gör vi det samma när jag är uppe och hälsar på oss henne också men att få göra det på sin egen häst som man rider varje dag är mycket speciellt.
Detta ridpass kändes som om det motsvarade ett halvårs träning.


Många saker kom upp till ytan och det var långt ifrån att glasigt pass men oj så välbehövligt.
Jag var faktiskt helt slut efteråt, både kroppsligt och mentalt och det var riktigt skönt.
Fick så många nya små detaljer som löste så himla mycket. Tack världens bästa Ewa!


Tomas fotade men tyvärr så är vår dator trasig och i väntan på att den ska bli lagad så kan jag inte läsa in några bilder.




Dagen efter Ewa varit här red jag Pilgrim med de nycklar vi fick med oss.
Rida på "vågen", finna "mellan hjälperna" och hitta balansen över frambenen. Fram med skänkeln, stöd för överlivet och fokus på frambenens isättande.
Red på den stång som för ett år sedan var för "svår" men nu var den helt perfekt och precis vad vi behövde!
Kanske blir det denna stång som vi slutar på en dag när vi nått riktig hög skolning.


Bytte även ut mina kapsontyglar till sådana som inte har hakar.
Halleluja, varför i hela världen har jag inte gjort det innan!?
Metallen från hakarna har liksom klingat i metallen i ringarna och ljudet och vibrationen fortplantat sig i Pilgrims skallben. Ryser när jag tänker på det.
Känslan av att ha läder direkt i kapsonens ringar var fantastisk.


Man inser att man kommit en bra bit på vägen i skolningen när man så tydligt känner av dess små detaljer. Men vi vet ju alla att det oftast är de små sakerna som är det viktigaste.


Nu ska jag nörda vidare med detta och träna på.
Igår var jag upp till Ewa och vi hade en helt underbar dag, men om det kommer det ett eget inlägg.

Inga kommentarer: