fredag 5 juli 2019

Nu börjar sommaren!


Sommar, äntligen sommar och idag är sista dagen på jobbet innan semestern.
Just nu är det mest höskörd i mitt huvud och ständig koll på vädret.
När man gör torrhö i små balar krävs det en dag till än om man skulle rulla och plasta.
Bara höet är i ladan kan jag slappna av och njuta resten av tiden.
Det är dessutom otroligt svårt att planera något innan höet är inne.
Nu har vi dock en resa inbokad nästa vecka jag och 2 tjejkompisar, men blir det höskörd så ställs den ju in... 
Så det är alltid himla svårt att planera något innan höet är inne och vädret just nu är himla ostadigt, sol ena dagen och regn nästa.
Men jag hoppas på flera dagar fint väder snart så vi får in höet, för i övrigt har vädret varit bra i år med både regn och sol så att gräset växt på sig.
Skönt med tanke på förra årets katastrofår.


Kvällarna är ljuvliga och jag vill aldrig gå och lägga mig.
Vi bor så otroligt fint och ser solen gå ned över sjön varje kväll. Kan inte bli mer idylliskt och vackert än så här. Himlen blir guld och rosa och att bara sitta på altanen och titta och njuta är helt underbart. Det är lite extra lyxigt att få se vatten från sitt hus och att sedan ha mark hela vägen ner till sjön är ännu lyxigare.
Ikväll blir det festival och imorgon var tanken att bara sova, men någon i huset fyller år på måndag och det är lite att stå i innan dess så det blir nog inte så mycket sömn, men lite sovmorgon blir det nog allt.  



Inga kommentarer: