fredag 24 maj 2019

Pilgrim - film





Träningen med Pilgrim ha gått jätte bra sedan kursen, han har varit i toppform och bjudit på allt möjligt roligt.
Dessutom har vägen upp till berget torkat upp och blivit riktigt fin så vi har hunnit få in ett par galoppass där också.
Nu sista veckan har han dock känts lite trött i vänster bak, inte halt eller oren eller så, utan bara trött.
Det är ju hans lite svagare bakben och han har säkert busat lite i hagen, så vi har tagit lite lågintensiva pass denna vecka och nu ska han få aktiv vila i några dagar då vi bara skrittar ut.

Tror det kommer bli perfekt så vi toppar formen igen till nästa kurs som är för Ewa 8-9 juni.

Ovan har jag delat en film från kursen med bästa Birgitta Järnåker.
På filmen visar Pilgrim hur lätt det ska vara att rida en öppna.
Jag är så lycklig för att få ha en häst som jag kunnat utbilda ända från start i den Kraftskapande Ridkonsten.
Höj volymen och lyssna, jag är faktiskt lite stolt över min fina häst.

Efter hans aktiva vila fram till söndag ska vi ha lite fokus på piruetterna ett tag har jag tänkt.
Verkligen börja basic och sedan pass för pass bygga upp till galoppiruetten och sedan pass för pass baka tillbaka till grunden igen.
Det kan vara väldigt klokt att lägga upp träningen så, ta 5 pass för att träna något nytt.
Pass 1 se så att grunden för det man ska göra finns på plats, pass 2 öka svårighetsgraden, pass 3 testa det "nya" (i detta fall galoppiruetten) och sedan 2 pass att baka tillbaka där det sista av passen är för att stämma av att grunden fortfarande finns på plats.

Och vad är då grunden i piruettarbetet?
För mig är det att båda jag och min häst förstår skillnaden mellan att "följa sin böjning" och piruett. 
Så det jag tänker att jag vill stämma av efter att jag gjort det där som kanske egentligen är "lite för svårt" är att se att min häst fortfarande kan skillnaden mellan följa böjningen och piruett, så inte allt sedan blir piruetter.
Så just detta med att backa tillbaka till grunderna tror jag är jätte viktigt, annars blir det bara en soppa av allt till slut.
Men det är också detta som är konsten med att skola en häst.

Helgen kommer jag spendera i ett ridhus, för en gångs skull så ska inte jag hålla lektioner utan ska ska titta på någon annan som gör det istället.
Ska bli intressant.
Bunkrar med en massa god mat och varma kläder.
Hoppas ni får en skön helg!

1 kommentar:

Mizi Margueron sa...

Hej jag heter Viola Gonçalo. Jag kommer från Trondheim, men jag flyttade till Waterton Lakes National Park i Kanada med min man. orden kan inte förklara hur upphetsad jag är nu, tack vare Drigbinovia för att ha fixat mitt brutna äktenskap, lämnade min man mig och våra barn till en annan kvinna. Vi var gifta i sju år och under vårt äktenskap hade vi en hård kamp, ​​en trogen morgon berättade för mig att jag vill ha en skilsmässa med mig, så jag försöker mitt bästa för honom men han är att jag inte vill se att jag bor i Australien nu med en annan kvinna. och han gjorde alla meddelanden ogiltiga. Jag lärde mig att mitt liv var slut och mina barn såg aldrig sin far igen. Jag försökte vara stark för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågade mitt hjärta. Jag var säker i sju år eftersom jag verkligen älskade honom. Och jag tänker på honom varje dag och natt, och jag skulle vilja få honom tillbaka i mitt liv. Jag gick bokstavligen galen och behövde gudomligt ingripande. Jag har sagt alla mina problem till mina vänner som har liknande utmaningar i sitt gifta liv. Men hon tog mig till en mycket kraftfull man som heter DrIgbinovia. Hon sa att han var den enda anledningen till att hon var lycklig, så jag bestämde mig för att få honom att prova att jag gjorde en massage till sitt WhatsApp nummer på +2348144480786 eller du kan också maila honom på doctorigbinovia93@gmail.com då gjorde han kärlek stava för mig, till mina grejer överraskade, min man ringde mig för första gången under de senaste veckorna. Och han berättade för mig att han saknar oss lika mycket som barnen. Jag var så förvånad över att mitt hjärta var fyllt av glädje och spänning och han bad om ursäkt för hans misstag och ursäktade mig för smärtan jag orsakade. Så han kom hem med mycket kärlek och glädje tillbaka till oss, och från och med den dagen är vårt äktenskap nu starkare än tidigare. Tack vare Drigbinovia är han en mycket kraftfull man, så jag bestämde mig för att berätta för min historia för någon man eller kvinna som går igenom samma smärta. Jag vill att du ska veta att det finns en lösning. Drigbinovia är lösningen, en riktig och kraftfull trollkarl som bad att hjälpa kvinnor och barn att hjälpa till i deras smärtsamma tid. Och har också en stavning för att bota HIV, cancer, etc tack för din tid