onsdag 31 oktober 2018

Vilket väder


Hösten har verkligen varit otrolig.
Så himla fint väder och inge regn.
Men nu kom ändå höstrusket och det har snöregnat i två dagar. Brrrrrr
Men det är bara att hålla ångan uppe och det finns ju egentligen inget dåligt väder.
Det ända som ställer till det i ridningen är hemsk is.


Jag tror att bästa sättet att råda bot på höstrusket är att förgylla tillvaron på olika sätt.
Jag älskar att tända ljus inne och krypa upp i soffan med en härlig stickad tröja och raggsockar.
När jag ska rida och det inte regnar tar jag fram nått av mina finaste schabrak, flätar manen på hästen och helt plötsligt känns allt lite lyxigare.

I helgen var jag på loppis med min fina vän Sara.
Då hittade hon en jätte gullig stickad tröja till mig som helt klart kommer bli en favorit nu i höst och vinter.
Tänk att man kan hitta en så fin stickad tröja för 20kr på loppis.
Sedan red vi ut en sväng i skogen och det om något får vilken dag som helst att kännas ljus.

På fredag ska Pilgrim få massage.
Han har känts lite trött i kroppen på sistone så han behöver verkligen gås igenom.
Ska bli spännande att se vad massören finner.
Sedan på lördag åker jag upp till Ewa för en hel dag med henne och hennes hästar, längtar så jag nästan spricker!

Hästarna går kvar på betet men i helgen kommer de flytta upp i vinterhagarna igen och börja sova inne.
Tror de kommer gilla det för nu börjar det bli lite blött och kallt.
Det bästa jag vet är att släcka i stallet på kvällen, höra hur de tuggar på sitt hö och säga god natt.
Det är livskvalité  för mig.

Inga kommentarer: