fredag 19 oktober 2018

Matar du trollet?


Tänk så mycket vi lär oss varje dag så länge vi har en vilja att utforska, är öppen för nya tankar, ser på världen med nyfikna ögon och vågar släppa alla våra förutfattade meningar.
Mina hästar lär mig så otroligt mycket varje dag men även alla människor, elever och elevers hästar jag möter har alla något att bidra med.
Egentligen kan man säga att alla du möter kan lära dig något.
Vi kan alla lära oss något av varandra. Men för att göra det måste vi våga släppa det vi tror oss veta är rätt.
Jag är en person som sällan blir upprörd eller arg men jag tycker det är jobbigt med personer som har förutfattade meningar om saker och ting och som de sedan försöker pracka på alla andra.
Men jag har lärt mig se dessa personer som svarta hål och vet då att jag inte behöver försöka förklara nått för dem, utan vad jag än försöker säga så kommer det slukas upp av det svarta hålet *skrattar*

Jag har också fascinerats på slutet av hur mycket tid och energi människor lägger på andra människors val och beslut. 
Saker de inte kan påverka, inte har rätt att påverka men ändå har en hel massa åsikter om.
Jag kan bara se på med förundran och undra hur de orkar.


Just nu har jag ett enormt sug efter att lära mig nya saker eller fördjupa mig i saker jag redan vet.
Jag har en stor hög med böcker i sovrummet som jag längtar efter att läsa.
Ska försöka införa en ny rutin där jag läser 20 min varje kväll innan jag somnar.

Jag börjar också få en tydligare bild av vad jag vill ägna mitt liv åt och hur jag vill att min framtida vardag ska se ut.
Så därför är det viktigt att min tid och energi investeras i saker som tar mig i den riktningen.
Livet är verkligen för kort för att slösas bort på massa nonsens.
Och nonsens för mig är att lägga tid på sådant som inte angår mig eller saker som jag inte kan påverka.
Det är absolut inte lätt men det är en process som har börjat.
Jag har alltid varit sann mot mig själv och haft lätt för att gå min egen väg, inte blivit så påverkade av andra och vetat vad jag vill.
Och nu känns allt extra klart.

I helgen ska vi stalltjejer ha pizza och bubbelmys och se på Avatar hemma hos oss.
Alltså fatta vad mysigt!
Givetvis kommer det bli en massa ridning också, börjar redan i eftermiddag med en uteritt med finaste Janet och Donne.
Hösten bjuder på sitt finaste väder så det är bara att passa på.
Önskar er alla en fin helg!


Inga kommentarer: