onsdag 10 oktober 2018

När det blir mörkt


Hösten är här och det har blivit både kallare och mörkare.
Och det börjar bli svårt att hinna rida innan det har blivit mörkt på vardagarna när man kommit hem från jobbet.
Så gissar att det är dags att ta och plocka fram alla reflexer nu, pannlampa har jag redan använt i typ en månad.
Gick igenom alla vinterboots förra veckan så de är klara inför vintern. 
Vissa nätter har vi haft rätt många minusgrader men nu har värmen kommit tillbaka lite och det känns jätte skönt.

Än så länge är hösten torr, det har regnat väldigt lite och hästarna kan därför fortfarande sova ute på nätterna vilket är jätte skönt!  
Jag passar på att använda den extra tiden man får när man slipper mocka och packa höpåsar varje dag till att rida.
När mörkret kommer så är det lätt att man blir lite extra trött.
Och eftersom hästarna fortfarande går på bete så vill jag hålla igång dem ordentligt.
Prickig har en mage som en stor ballong just nu...

Jag har dessutom bokat massage till Prickig, det har hänt rätt mycket i hans kropp på slutet och jag känner att han verkligen behöver det nu.
Så fram till massagen som är den 2:a november kommer vi mest rida ut och ta joggingpass på banan med Rollerbit:et.


Men lite ljus i allt höstmörker kommer det dock bli för igår kom mina lampor till ridbanan.
200W LED lampor, 6st och jag hoppas att de kommer lysa upp min ridbana så fint nu i vinter.
Vilken lyx att få lampor på banan.
Bara att ha en ridbana tycker jag är lyx, att sedan få den plogad varje gång det kommer snö är ännu mer lyx och nu belysning på det.
Känns så himla fantastiskt.
Nu måste vi bara montera dem vilket inte är speciellt svårt.
Dock kräver det en skylift och en dag ledigt från jobbet, så gissar att det kommer dröja ett par veckor innan de är på plats. 
Men sedan så!
Kommer visa er en bild när det är klart så ni får se hur de lyser.



Inga kommentarer: