lördag 25 mars 2017

Sommartid!

Skönt att rulla sig i snön efter promenaden
Ikväll ställer vi fram klockan, det betyder att det kommer vara ljusare i 1h längre varje kväll.
Det betyder att jag borde hinna rida i dagsljus på vardagarna. 
Jag älskar verkligen när vi kommer till denna tid på året!
Nu har man liksom allt det underbara kvar framför sig.

Det blir ljusare, varmare och snön smälter.
Visst kommer det komma bakslag men nu vet man på riktigt att det ändå bara kommer gå åt ett håll, mot vår!

Med ljuset kommer också alltid ett energipåslag för mig.
Det blev väldigt påtagligt efter lektionen med Ewa i tisdags, så nu har jag börjat renovera inre hallen.
Äntligen försvinner det sista av den hemska cappuccinofärgen i huset.
Helt sjukt hur mycket av den färgen de lyckats måla i huset, så fult.


Nu får det inre rummet i hallen bli vitt, tror det blir ljust och bra då rummet är en passage in till vardagsrummet och saknar fönster.
Idag när det är cappuccinofärg där är det så mörkt.
Har dessutom bestämt att vi ska ha en stor rund spegel på väggen där inne, kommer känns så modernt och snyggt.

Sedan har jag även kommit på hur jag vill göra i stallet på den vägg som idag bara består av omålade spånskivor.
Gillar verkligen inte den väggen, tycker den är så grymt ful. 
Men nu ska vi sätta liggande träpanel där som jag målar grå.
Kommer bli jätte snyggt till mitt i övrigt vita och rosa stall *fniss*
Så hoppas vi kan köpa panelen snart så jag kan börja måla den.
Vet också hur jag ska göra i hörnet där sadlar och träns hänger men det får ni se när det är klart.
Tror det kommer bli jätte snyggt.


Hoppas verkligen hinna rida massor i helgen och njuta av vårvädret.
Prickig är så fin nu så det är så himla roligt.
Och snart ska vi iväg på kurs för Birgitta Järnåker, fy vad jag längtar.
Har jag tur så kommer jag testa min kompis hästsläp då.
Hon har ett Umesläp och ett sådant har jag aldrig testat förut.
Risken med att testa ett dyrt släp är väl att man inte vill ha något annat sedan *fniss*
Men bara det bästa är gott nog åt mina pojkar.

Vilket hästsläp tycker du är bäst?

Inga kommentarer: