onsdag 22 mars 2017

En gång i livet - "Halv 8 hos mig"

Sista kvällen, ett helt naturlig sätt att äta middag på, eller hur!?
Förra veckan var bland det roligaste jag gjort men också otroligt jobbig.
Fyra dagar på rad var jag vaken 06.00 - 02.00 men det var lätt värt det och jag skulle gärna göra om det igen.

Ja vad var det som hända förra veckan nu då?
Ja de flesta av er vet nog redan, i alla fall om ni följer mig på Instagram eller Facebook.
Jag var nämligen med som en av deltagarna i tv-programmet "Halv 8 hos mig".
Ett program som jag halkade in i via ett bananskal (de blev tipsade om mig) och nu har haft förmånen att få delta i.

Att få vara med i en sådan här produktion är ett minne för livet.
Helt plötsligt får man en helt ny förståerlse för cirkusen bakom och jag ser inte längre på tv-program på samma sätt.

Igår såg jag på Parneviks och jag kunde höra producentens röst i mitt huvud "Bra, så backar du 3 steg och tar om det där. Varsågod!"
Man inser allt som ligger bakom, alla omtagningar och hur pass redigerat det är för att se helt oredigerat ut.
Måste säga att jag har fått så många nya kunskaper inom områden där jag tidigare inte hade den minsta inblick.
Och innan veckan var slut kände man sig som ett proffs.
På fredagen gick jag runt och saknade "mitt" filmteam.

Teamet inför ett av de obligatoriska momenten, bli filmad när man kommer gåendes till dagens värds hem.
Det var två team som filmade under dessa dagar och de var otroligt professionella och skickliga.
Dessutom var de runt samma ålder som mig och det blev en lätt och härlig stämning med många skratt och tokigheter.

Riggat inför intervjuerna efter middagen hemma hos mig
Många intervjuer har det blivit under dessa dagar och jag har verkligen insett hur lätt jag har att prata framför kameran.
Det känns så naturligt, trodde det skulle vara mycket stelare.
Jag tycker verkligen om att prata inför människor och jobba med bild, kanske detta är något jag ska ha i åtanke när jag funderar på vad jag ska göra när jag blir vuxen. *skrattar*

Ena teamet

Andra teamet
Det har verkligen varit en häftig upplevelse att få vara med om dessa dagar, skulle någon fråga skulle jag lätt göra om det utan att tveka.
Jag har fått träffa så många nya underbara människor, ätit god mat och haft så himla roligt.

Trots avsaknaden av sömn har dessa dagar verkligen gett energi och mer smak.
Tror jag funnit en till pusselbit i bilden av vad jag verkligen vill göra i framtiden. 

Och hur gick det nu då?
Ja det får jag inte avslöja men jag hoppas verkligen att ni kommer titta när programmet sänds i höst!
Tror det kommer bli jätte bra!

1 kommentar:

Skaffaren sa...

Vi kommer att bänka oss!