onsdag 29 mars 2017

Äntligen!


Vilken dag det blev igår!
Efter jobbet åkte jag hem för att mötas av ett färdigmockat stall, alltid lika underbart.
Så med massa tid över mockade jag en kärra bajs ur hagen istället och sedan krattade jag bort hö och sand från gårdsplanen.
Så skönt att kunna ta saker allt efter de tinar fram så man inte sparar och måste göra allt på en gång.

Sedan var det dags för lektion med Ewa via telefon.
Jag tog in Prickig i stallet i god tid innan och borstade och myste länge.
Sedan stod vi bara och kände in varandra en stund.

När vi sedan red var han som en dröm.
Att lägga tiden innan på att bara känna är verkligen guld värt.
Jag och Ewa red en övning som gick lite ut på att ge saker tid.
Tid är en sådan viktig investering, att inte förvänta sig att kunna gör saker perfekt på en gång utan ge saker tid att bli rätt.
Just inställningen att GE saker tid istället för att säga att saker TAR tid tycker jag är en sund inställning.
Precis som att säga att saker är MINDRE LÄTTA istället för att de är SVÅRA.

Prickig gjorde några travuppgångar med riktigt gung.
Han kommer ha så sjukt lätt för passagen tror jag, han har så lätt att hitta den takten.
Han kan verkligen trava på stället utan problem det kluriga är att få detta med bärighet och styrka men det är bara att ge det tid.
Jag njuter av det han själv bjuder på så länge.

Efter lektionen med Ewa gick jag in och satt i soffan en stund.
Rätt skönt att vila lite.
Sedan gick jag ut och gjorde klart stallet och tog en promenad med Cappe.
Cappe tycker verkligen att han själv mår så bra nu.
När jag hämtade Prickig till lektionen kom Cappe springandes till grinden och gnäggade, han tyckte det var hans tur.
Så efter vår promenad satte jag på honom tränset, han tog nästan bettet med andakt.
Ut på gårdsplanen och där hoppade jag upp på hans rygg och gissa om han blev glad!?
Vi red två varv och tog två små sträckor trav och han kändes helt ren!
Vilken lycka!

Anledningen till att det blev två vändor trav var för att Cappe la in galopp helt själv första vändan.
Knasponnyn, han var så himla glad och pigg.
Känslan att få sitt på hans rygg igen efter så många veckor var helt underbar!
Men jag kommer inte börja rida honom än, vi fortsätter med promenader också kanske jag hoppar upp 5min då och då för att vi båda ska må lite bättre.

Ikväll ska jag försöka lägga lite tid i hallen, slipa spackel och spackla det sista såjag får börja måla någon gång.
Trevlig onsdag på er!  

Inga kommentarer: