onsdag 20 november 2013

Sena kvällar


Nu är det full fart på Stall Nordansjö.
Renoveringen är i full gång och snart kan hästarna flytta in.
Dock är det mycket som skall göras.
Stallet har mycket som är oklart som behöver fixas och åtgärdas.

Allt är uppdelat i två kategorier, "måste göras innan hästarna kan flytta in" och "kan göras efter att hästarna flyttat in". Att det har bott hästar i detta stall under dessa omständigheter är för mig obegripligt...


Inte ett endaste fönster är helt i någon box! Där det inte är vassa glasskärvor sitter det små spånskivor eller pappskivor instoppade. Att ha vanligt glas i fönstren i boxar utan galler är för mig obegripligt!


Fönstren är nu bortplockade ur boxarna och det sätts dit skivor och isolering istället.
Offert på säkerhetsfönster har vi fått men eftersom det nu är vinter, mörkt och kallt så sätter vi in dem till våren.


De förra ägarna hade rivit bort det gamla innertaket men aldrig satt tillbaka något nytt...
Det betyder att isoleringen hänger fritt i taket och det ser förjävligt ut ovanför fönstren.

Nu har jag målat så mycket råspont att jag snart kräks men stallet kommer få det finaste taket ever!!!

Ikväll skall brorzorna snickra tillsammans och jag lovar bilder på utvecklingen.
Kan knappt vänta tills det bor hästar i mitt stall!



En sista bonusbild på min nya grep!
ROSA så klart!!!
Kunde inte låta bli...

2 kommentarer:

Frida sa...

Eftersom jag precis varit delaktig i en konvertering från ladugård/potatislager till stall så vet jag precis prioriteringarna. Ditt stall ser ut att kunna bli jättetrevligt! :)

Liselle sa...

Kommer bli sååå fint!! Längtar tills vi kommer ner! !