torsdag 22 augusti 2013

Välkommen till Stall Nordansjö

Gården och marken som går hela vägen ner till sjön!
Det är helt sjukt stort!!!
Kommer inte vara några problem med bete här inte!
Går inte ens att beskriva lyckan! Efter 4 års letande har vi äntligen hittat vår drömgård.
Den 25:e okt går flyttlasset och jag kan knappt vänta.
Äntligen har vi våra alldeles egna hästgård!

Jag och Tomas får ett hus på totalt 240kvm (inkl källare), Nokke och Cappe får flytta till ett stall med 8 boxar och totalt 19ha bete/åker och min älskade lilla Kimbra får 23ha jaktmark i egen skog.
Kan det bli bättre!?

Huset med 6 rum och kök, byggt 1933.
Precis som när vi hittade vår lägenhet så visste jag redan efter ett par minuter att jag ville bo här. Från visning till kontraktsskrivande tog det ca en månad. Den längsta månaden i mitt liv...
Har redan hundra planer på allt jag vill göra:
  • Ridplan
  • Rundkorall
  • Sjukhage
  • Lekpark till hästarna
  • Terängbana
  • mm
Tur det blir vinter först så jag hinner bo in mig och lugna ner mig lite. Men en ridplan kommer det bli så fort som möjligt.

Sommar huset, med kök och sovrum.
På gården står världens sötaste lilla sommarhus. Där inne finns bl.a. ett renoverat kök och sovrum. Perfekt för sommargäster. Skulle man sedan i framtiden montera in en toalett och dusch så skulle nog någon kunna bo där.

Stallet
Lite fixande och det kommer bli helt perfekt!
Stallet byggdes 2006 och har 8 boxar. Det sitter ihop med en stor lada som är perfekt för höet. Lite småsaker behöver fixas i stallet och sedan kommer det bli klockrent. Det är draget vatten och vattenkoppar i varje box med värmeslinga i så man slipper riskera att det fryser på vintern, vilket känns jätte skönt.

I ladan är det byggt en form av lösdrift som hästarna kommer åt från vinterhagen vilket är toppen.

Nu ska jag bara försöka att inte längta ihjäl mig innan den 25:e, får fortsätta fylla flyttlådor och drömma om ett stall fyllt med hästar och trevliga hyresgäster så länge.

Välkomna på ett besök efter den 25:e oktober!

1 kommentar:

Irene sa...

Det ser jättefint ut! :D

Ni får fixa en toalett så kan jag hyra stugan! ;)