onsdag 23 maj 2018

Vilken kväll!


Ojojoj vilken kväll jag fick igår.
Först red jag lektion för Ewa med Cappe.
Ett jätte bra pass med några nya pusselbitar, bara det att bli påmind om hur jag ska tänka med trampet i stigbyglarna i samlingen gjorde underverk.
Vi hade även mycket fokus på att följa böjningen, fram till handen och längning av överlinjen.
Så himla nyttigt och viktigt.  
På slutet kom riktigt fin trav med lite passagekänsla, alltså att han stannade kvar på det diagonala benparet lite längre.
Cappes starka sida är galoppen och jag har aldrig tänk tanken med passage på honom, men igår kom det dofter av något som jag inte trodde fanns.
Snart kanske jag bara rider passage på alla mina hästar *skrattar*
Men det är väl det som mitt nervsystem har fokus på just nu så då kanske det smittar av sig. *ler*

Dessutom fick jag veta något igår som gjorde mig mer än glad.
Något som varit en dröm väldigt länge men som jag inte ens vågat tänka på eller säga högt.
Blev så lycklig att jag svävade runt på små rosa moln.
Men vad det var det berättar jag senare, ni får vara nyfikna ett litet tag till.


Efter lektionen tog jag och Emma en lång tur efter vägen och den gamla travvägen.
Vi red hela varvet runt och travade rätt mycket och på slutet brände vi på rejält i galopp.
Lilja var lite loj från början av turen, men kom igång efter ett tag och blev super pigg.
Grannen har släppt ut alla sina kor och de är fördelade i olika hagar längs med vägen hem.
Årskalvarna galopperade emot oss i sin hage men Lilja rörde inte ett öra.
Hon är verkligen otroligt cool, visst att hon blir rädd för saker, kanske främst starka kraftiga ljud.
Men bara hon sett vad det är så är det lugnt. 

Det märks att all träning i vinter gett resultat för nu orkar hon hålla kort galopp riktigt länge efter vägen.
När vi kom tillbaka var hon jätte svettig och så himla nöjd.
Hon älskar verkligen att jobba tills hon är trött, men det gör ju hennes matte också.
Jag var också rätt svettig när vi kom hem.
Duschade av henne och hon njöt verkligen.
Efter ridturen bjöd Husse henne på hårdbröd på bron, 3 sportmackor till en sporttjej. 


Kvällen slutade i soffan en timme innan jag nattade hästarna och mig själv.
Så fylld av endorfiner och somnade med ett leende på läpparna.


Inga kommentarer: