fredag 4 maj 2018

Imorgon smäller det!

Förra årets kurs för Birgitta
Imorgon är det äntligen dags, kurs för Birgitta Järnåker hemma på gården!
Jag är typ överladdad *skrattar*
Allt är klart inför imorgon, ska bara baka chokladbollar men insåg att jag inte hade nått socker hemma så måste handla det.
Vi använder typ aldrig socker så visst inte ens att det var slut...

Ska bli så himla roligt med kurs, få se massa fina ekipage och inspireras.
Jag kommer rida Pilgrim och Lilja på kursen.
Pilgrim imorgon lördag och Lilja på söndag.
Det har verkligen hänt så sjukt mycket med Pilgrim från förra årets kurs, men jag har ändå inga större krav på honom.
Jag vet att han tycker det är lite jobbigt med mycket som händer runt om kring och han kommer behöva stanna en hel del och titta.
Men kanske vi kan komma till lite ridning det sista passet, det är vårt mål. För han han vuxit så otroligt mycket mentalt på slutet, så vi får se hur han klarar denna utmaning.

Med Lilja är det helt annorlunda, hon bryr sig inte om att det är full rulle på gården.
Hoppas hon har en av sina bästa dagar, tänkte Birgitta skulle få hjälpa oss en bit till på vägen med öppnorna.


Tror det kommer bli en helt underbar helg och vi verkar ha vädret med oss.
Birgitta brukar alltid komma samma helg varje år och det brukar nästan alltid vara närmre 20 grader.
Ser ut att bli det i år också.
Ikväll kommer Eva till stallet och vi ska smörja, ryckta och fixa inför imorgon.
Eva lånar Janets fina Donne på kursen, jätte roligt.
Lovar er en massa bilder efteråt.