lördag 24 september 2016

Vilken dag

 
Vilken dag, sitter inne helt slut efter nästan 9h arbete på gården.
Men ska lägga ett par timmar till här inne och måla i Tomas garderob.
Tomas är i S-holm och har sprungit Lidingöloppet och jag har jobbat.
Tror vi är ungefär lika trött just nu han och jag.
 
Men trots allt arbete så har jag hunnit med pojkarna, både idag och igår.
Igår red jag båda på gårdsplanen och de var super fina.
Cappe satt verkligen ihop och var tusan i mig lika fin i båda sidor.
Underbart!
 
Prickig var som en dröm.
Lite galoppanslag, jämn takt i traven och riktigt fina korta steg i skritten.
Får verkligen passa mig för han tar gärna i mer än vad han egentligen har styrka för.
Fick så fint nig i den korta skritten att det var helt sjukt.
Annars hade vi mycket fokus på timglaset med formgivning och trav rakt fram.
 
Idag longerade jag båda pojkarna.
Fokus på takt, avspändhet och stor trav i lugnt tempo.
Båda var super fina.
Cappe gick i världens finaste form, helt sjukt fin och Prickig bjöd på en hel massa lugna samlade galopper.
Det var väldigt kravlöst från min sida men båda pojkarna briljerade helt av sig själva.
 
Alltså jag tror ta mig tusan att hösten är bästa årstiden att ha häst.
Vi har alltid våran formtopp på hösten, så himla underbart!

 
 
På gården har det körts ut stenmjöl idag.
Så jag har krattat och skottat i nästan 9h. Kommer ha träningsvärk imorgon...
Samma stenmjöl som vi ska ha på ridbanan, så nu har jag haft en chans att testa att gå på det och jag måste säga att det är helt sjukt bra!
Kommer bli bäst!!!!
Det satte sig direkt, blev fast och stabilt.
 
Stenmjölet kommer från travbanan och är harvat där många gånger och därför mer "slitet" än nytt stenmjöl och blir där med hårdare.
Jag vill ha en hård och jämn bana och detta är drömmen.
 
Och vet ni vad!?
Idag kom grävaren och började på ridbanan.
Kan knappt fatta det, nu händer det, äntligen.
Är som ett barn på julafton, min dröm håller på bli sann, jag har snart min egen hästgård med en ridbana på och ett jätte fint stall.
Det kan inte bli så mycket bättre än så här.
 
Nä nu måste jag gå och måla så jag får kväll någon gång.
Kommer bli skönt att lägga sig i sängen och titta lite på tv sedan.
 
Ha en skön kväll! 








Inga kommentarer: