onsdag 6 augusti 2014

Buskul



Ja detta är jag i ett nötskall...
Skulle träna seriöst inför Ridkonstensdag den 16:e men blev tydligen filmad görandes något helt annat.
Men detta var ju mycket roligare *smila*
Busgalopp runt huset på gräsmattan, det bäst är att jag även sparkat av mig skorna, hihi.
Snacka om SOMMAR!!!!

Men tycker det filmen visar ändå är viktigt även om jag skämtar lite om det här.
För när det kommer till träning med hästar så är det en sak som är viktigare än allt annat och det är att kunna ha roligt.

För vad är det för mening med att man kan göra en massa häftiga saker om inte hästen är glad och tycker det är kul? Vad ger det? Ingenting!
Att våga belöna det lilla, att ställa rätt krav och samarbeta med hästen.
Om man bara ökar kraven och hela tiden kräver saker av sin häst så kommer den bli ovillig till att samarbeta. Nej vi måste våg belöna det lilla, för jag lovar att det kommer ge det stora i slutändan. Uppmuntra hästens försök istället för att korrigera och bestraffa dess misslyckanden.
Så enkelt är det!

1 kommentar:

Unknown sa...

håller med dig helt och hållet
och när man skrattar så tror jag hästen tycker jättemycket om det