tisdag 22 maj 2012

Underbar kväll igår!

Kvällens pilot vy, underbart väder!
Vilken underbar kväll det var i stallet igår!
Vilket väder, nu är sommaren på väg, är helt säker på det! Dessutom har jag sett 4 svalor och då är det ju sommar, så det så.

Skulle rida Nokke först. Eftersom han var så pigg igår tänkte jag att vi skulle slipa lite på plan. Hämtade han från hagen och märkte inget konstigt, han kom till grinden som vanligt. Men efter jag tränsat och vi skulle gå upp till ridplan så tyckte jag att han gick konstigt i skritten och mycket riktigt han var halt vänster bak...

Usch, inte roligt tänkte jag när han markerar redan i skritten. Gick ner till stallet igen och bytte till grimma. Det fick bli en kort promenad och bete på lägda istället då. När grimman var på var orenheten i skritten borta... Hmmmm...??? Men han markerade fortfarande tydligt i trav.

Gick till lägdan och Nokkis åt så han nästan storknade, under tiden undersökte jag benet. Ingen svullnad, ingen värme, konstigt. Medan Nokke gick i gräset blev hans leriga fötter renare och renare och plötsligt såg jag ett litet sår. Pillade bort leran och konstaterade att det bara var ett litet sår, skönt.

Efter 30min bete gick vi tillbaka till stallet och då var Nokke helt plötsligt helt ohalt!
Både i skritt och trav, gick in på ridplan och körde cirkling i trav åt båda hållen, helt ren!!!
Konstigt!? Det måste ju ha varit såret som stramade innan, eller? Han är ju 75% fullblod och lite pjoskig ;-) Får se idag hur det verkar, förhoppningsvis är han helt fräsch idag!

Nokkis är nöjd, denna tid på året är gräs det bästa som fniss!
Till och med bättre än matte ;-)

Såret efter att jag tvättat fram det ur leran, kan ett sådan här litet sår verkligen orsaka hälta???
Sedan blev det en underbar tur på Cappe med en massa galopp. Han var så fin!

Inga kommentarer: