måndag 28 maj 2012

Nu är den här!

Hästsalva och solkräm framtaget, då är det sommar på riktigt!

Äntligen har värmen och sommaren kommit! Jag har riktiga semesterkänslor även om det är mer än en månad kvar... Hästarna mår toppen och försöker få i sig så mycket gräs de bara kan så fort de får chansen. Kvällarna är varma och ljusa och det är underbart att rida!
Jag älskar verkligen den här årstiden!!!

Mule med solkräm!

Igår kväll när jag red så tog jag och Cappe svängen som går ner bredvid Christer Nylanders hagar. Då måste man rida över en cementbro som en stor å rinner under. Detta är en bro utan räcken men Cappe traskade rakt över utan att bry sig om det forsande vattnet under. Han är så cool min lilla ponny!

På vägen hem sedan när vi red över lägdorna mötte vi en kvinna med en liten hund. Jag och Cappe kom ridande i gräset och hon stannade och tittade och sa sedan "Åh vilken vacker häst! Ni ser ut som en saga!" Blev så glad för det och log resten av kvällen!

Ibland är livet lite extra bra!

Min vackra sagoponny!

Inga kommentarer: