måndag 8 februari 2021

Solvärme


Just nu är det så skönt ute att jag får nypa mig själv i armen.
Solen skiner och det är -6 grader, min favorit temperatur. Solen värmer och på lunchen badade hela ridbanan i sol så jag passade på att ta friskvård och rida Lilja.
Vi fortsatte att rida omformningar med känslan av att ge och la in ganska mycket galopp. Så mycket att vi fick lite armsvett båda två.
Red i min D´artangang-sadel och det är verkligen intressant att i den sadeln är höger galopp super enkel att rida. I mina andra sadlar eller barbacka så kan vi inte ens få höger galopp.
När det är rätt så är det lätt! Viktigt att komma ihåg.
 

Nämnde i ett tidigare inlägg att vi gjort en affär och ja vi har köpt en "ny" bil.
En riktig pärla, knappt använd, i toppskick, alla extra finesser man kan drömma om, den största motorn och dessutom Polestar optimerad.
Har verkligen älskat den kombi vi har nu den är så rolig att köra, som en gokart men en bil med 9cm frigång kan man inte ha om man bor på landet. Vi har till och med plogat grusvägen på sommaren för våran bil har varit så låg att den skrapat i marken. 
När de andra kan åka i 60-70km/h på grusvägarna så kryper vi fram i 30km/h och zickzackar för varje liten grop.
Men nu har vi en bil som är gjord för att åka runt på grusvägar och det känns toppen!
Vår första bil var en Volvo 850, den sålde vi när den hade gått 42.000mil. Älskade den bilen och jag är så glad att vi nu köpt en Volvo igen.
Så nu håller vi alla tummar att vi och bilen kommer trivas tillsammans.

Är dessutom klar med renovering av toaletten!
Blev så himla bra!
Allt som saknas är att hitta ett spegelskåp och det är inte det lättaste samt att tapeten ska upp. Men även utan tapet så ser ju badrummet klart ut.
Men bilder på badrummet får ni i ett eget inlägg.

I veckan blir det massa ridning och jag hoppas vädret fortsätter vara så här härligt!
Skulle vilja filma lite när jag rider men det är svårt när det är så himla kallt, tekniken gillar inte riktigt massa minusgrader. Men nu håller jag tummarna att detta håller i sig.

Inga kommentarer: