fredag 5 februari 2021

Nu är det bitigt

Brrrrrr, vilken vinter vi har. Kylan fortsätter och det är krispigt ute.
Snön knarrar under skorna och jag har flera lager kläder på mig så fort jag går ut, kan inte påstå att jag är speciellt smidig då...
Dock är underlaget perfekt både på ridbanan och i hagarna och det är mycket vackert ute med massa sol.
Men visst drömmer jag lite extra mycket om mitt kommande varma ridhus.
Igår blev jag så stelfrusen när jag red på kvällen att jag fick rida sista hästen barbacka i Moonboots.
Men det gick ju bra det också.

Nu när jag äntligen har en diskbänk i stallet är det så många små saker som blivit så mycket enklare.
Som att putsa träns t.ex. Nu har jag en tränskrok hängandes bredvid diskbänken och då finns det ju inga ursäkter längre att inte putsa av tränset efter varje pass.
För så är det, jag vill att saker jag gör varje dag sak vara så enkla som möjligt och jag gillar att effektivisera saker. 

I helgen ska jag till mina elever i Ånge och ha kurs. Ska blir super roligt som vanligt.
Och på söndag ska jag måla mer plank till stalltaket och idag ska jag hämta ut lite krokar mm. till toaletten. Har så mycket energi att fixa saker nu, tror det är för att ljuset börja komma tillbaka och att jag hinner få massa soltimmar varje dag nu när jag arbetar hemifrån.

Hoppas du får en fin helg!

Inga kommentarer: