onsdag 10 juni 2020

Bygga på kunskapsbanken


Jag har på slutet haft turen att kunna köpa lite "nya" böcker på Tradera och på så vis fylla på mitt bibliotek.
Mest gamla böcker vilket är det roligaste att läsa just nu.
För jag har en vilja att lära mig mig och förstå vart olika saker härrör ifrån. Hästvärden är full av normer så för att förstå dem behöver jag förstå kontexten kring det som varit och hur det påverkat det som är idag.
Hästar har en lång historia tillsammans med oss människor och att förstå hur denna historia sett ut känns för mig väldigt viktigt.  


När jag läser dessa äldre böcker så finns mycket intressanta tankar att lyfta ut och tänka kring hur de skulle kunna appliceras i vår moderna tid.

Läs texten ovan, vilka tankar väcker den hos dig?
Hur relaterar du till den?
Skulle vara roligt att läsa era tankar. <3

Inga kommentarer: