tisdag 30 juni 2020

Kontroll och självbehärskning


Dagen efter jag kom hem från Ewa red jag Pilgrim på banan med bilden av Ewa och Clipp på näthinnan och vi gjorde vårat bästa pass någonsin!
Aldrig har jag ridit så bra och med det menar jag den självbehärskning och avslappning jag kunde hålla och jäklar så bra det blev!

Att lugnt vänta på det jag bad om medan hästen letade, att nöja mig precis i det ögonblick han hittade rätt.
Att inte ha någon anspänning i kroppen som omedvetet ber om mer än jag tänkt mig.
Detta kräver 100% närvaro och medvetenhet och är inte alls enkelt men väldigt roligt att träna på.

Jag lägger in en liten film från ett par veckor sedan när vi började arbete med detta.
Kan vara bra att ha som riktmärke och jämföra emot om en månad eller så.


Så nu är det bara att träna vidare.
Vi har dock haft sjukt varmt de senaste dagarna och därför har vi tagit det lite lugnt.
Jag har det jätte jobbigt i värmen och blir nästan sjuk, trött och yr med huvudvärk (trots att jag typ lever på vätskeersättning). Även hästarna är lite slöa i denna värme så de får bli lite lugnare pass och uteritter.
Men jag har ridit några nätter när temperaturen sjunkit och det har varit helt ljuvligt.
Det är något speciellt med att rida på natten, det finns som mer tid.
Detta är sista veckan på jobbet sedan går jag på semester. Känns lite annorlunda i år eftersom jag suttit hemma sedan i mars. Skulle lätt kunna tänka mig att fortsätta så här. Får så mycket gjort och spara enorma mängder tid. Så för första gången längtar jag inte lika mycket som jag brukar efter semester. Det är ett väldigt tydligt tecken på att jag trivs med att arbeta hemifrån. Vilket jag inte tror att jag är ensam om..

På semestern står fixa klart huset utvändigt och höskörd på schemat.
Har så mycket energi och vi har redan börjat med en del av projekten och kan knappt vänta med att hugg i ordentligt.
Men som vanligt ska första dagen på semestern spenderas med att sova så länge vi vill och sedan se på film i soffan. Dock brukar det alltid slut med att vi till slut på kvällssidan går ut och jobbar för att vi blivit så rastlösa av allt stillasittande *skrattar*

Vi brukar alltid på semestern ta någon härlig loppisresa och åka iväg på några marknader, men i år är alla våra favorit loppisar stängda och marknaderna inställda. Detta tycker jag är väldigt klokt, så klart tråkigt men det kommer fler år.
Vi får väl helt enkelt ta härliga vandringar i skogen istället och sova i tält.
 

Inga kommentarer: