torsdag 23 januari 2020

Nya rutiner


Storm och is har gett oss lite nya rutiner denna vecka.
När jag kommit hem från jobbet har jag direkt gått ut till stallet och mockat och sedan tagit in hästarna så de fått äta sin middag inne.
Hagen är is, höet blåser iväg och det känns inte roligt att ha dem ute i mörkret och stormen när det är så halt.
Men oj vad glada de är att få komma in.

Sedan går jag ut till stallet igen vid 21-22 tiden.
Mockar, ger dem kvällsmat, skurar hovar, borstar, ryktar och fixar.
Så himla mysigt, kan lova att man somna gott sedan, lycklig ända in i själen.
Och hästarna älskar ompysslingen. 

Så just nu är hästarna inne 12h per dygn, som värsta halvblodsstallet *fniss*
Men det känns helt okej, vi är alla nöjda.
Men jag har lite hopp, det ser ut som om vädret vänder nu i början på nästa vecka.
Så jag håller alla tummar.
Vill så gärna rida! 

Inga kommentarer: