måndag 20 januari 2020

Kvalitetstid


Nu när det mest är is överallt får man hitta på andra sätt att spendera tid med sina hästarna.
Det är väl inte något problem egentligen, bara det att vi alla älskar ridningen och träningen lika mycket och det syns tydligt på dem att de vill arbeta och vara viktiga.
Just detta med att känna sig viktig är något vi all behöver, det ger mening i tillvaron.
Så nu måste vi finna andra aktiviteter som kan vara lite tillfredsställande för dem och mig.

Så det blir många timmar med borstning och pyssel, fixa med hovar och hovskägg, manar och svansar och allt sådant man annars gör lite mindre nogrant.
Här om kvällen hade vi myskväll i stallet med alla hästar och stalltjejer.
Så himla underbart, det borde vi verkligen göra oftare.

Förra helgen åkte jag till Hudiksvall med några av mina fina hästvänner.
Dels var vi på ett litet hemligt uppdrag men vi besökte även två ridsportaffärer.
Den ena var verkligen super bra och jag impulsköpte en ny grimma till Lilja i gammelrosa och guld.
Helt otroligt fin. 
Jag är inte någon som shoppar speciellt mycket men hästgrejer är himla roligt att titta på och svårt att låta bli att köpa.

Nu längtar jag efter snö och lite riktig vinter med bra underlag utan is.
Tror ni det kommer snart? 

3 kommentarer:

Malin sa...

På vilken butik hittade du Liljas grimma? �� Den var jättefin och jag tror att Ombra vill ha en sån, så matte och husse får nog göra en road trip. ��������

Yvonne sa...

Ja visst är den fin!!!!
Köpte den på XYZ i Hudik men det var den sista.
Men det är denna grimma:
https://www.aleridsport.se/grimmor/4600-175519-eskadron-grimma-glossy-faux-fur-heritage-collection-fw19-20-rose.html

Yvonne sa...


Ja visst är den fin!!!!
Köpte den på XYZ i Hudik men det var den sista.
Men det är denna grimma:
https://www.aleridsport.se/grimmor/4600-175519-eskadron-grimma-glossy-faux-fur-heritage-collection-fw19-20-rose.html