tisdag 21 januari 2020

Big Bang


Januari och 10 plusgrader är en ekvation som inte går ihop. 
Igår när jag kom hem blåste det hårda ljumma vindar och gården såg ut som en blankpolerad skridskobana.
Jag är så less på denna is nu, det går ju inte att göra ett smack.

Det stormade rejält och var så sjukt halt att jag valde att göra klart stallet och ta in hästarna direkt och de tyckte det var otroligt skönt att komma in.
Sedan somnade jag i soffan.
2020 har verkligen börjat med ett bang på många plan och jag är rätt slut och trött.
Men det är väl lika bra att klara av allt på en gång.
Så igår däckade jag i soffan och sov 3h.
Att sedan efter kl 23 få smyga ut i stallet igen och ge hästarna mer hö och mocka, det är livskvalitet. 
Skulle kunna vara i stallet hur länge som helst och bara njuta medanr de står och äter och uppfyllas av deras energier och bara vara där i nuet.


För ett par veckor sedan köpte jag ett par nya moonboots att ha när jag håller lektioner.
Köpte även nya batterier till mina värmesulor men har inte använt de än, det är ju mer vår än vinter ute.
Nu vet jag att det kommer bli vinter och det kommer komma snö, men allt jag önskar just nu är för denna is att försvinna.
Drömmen om ett ridhus är större denna vinter än den någonsin varit.
Det är bara att börja spara och köpa en trisslott *ler* 

Inga kommentarer: