onsdag 15 januari 2020

En kort stund


Igår när jag åkte hem från arbetet var det som att åka i spöregn förutom att det inte regnade utan vägarna var istället täckta av salt och vatten från det regn som kommit vid lunch. 
Jag kände farhågor inför hur grusvägen in till oss skulle vara men när jag svängde in på vägen fick jag en chock.
Regnet hade fallit som en underkyld blandning och lagt sig som en krispig hinna ovan på isen.
När jag kom hem och klev ur bilen insåg jag, det är inte halt längre!
Lycka!

Jag skyndade mig att göra klart stallet och sedan in för att ha teorilektion med Ewa via telefon.
Men sedan var det dags, något jag längtat efter i över en vecka, att få bli buren av min fina häst.
Jag är verkligen trasig när jag inte får rida, jag vill rida varje dag och gärna flera gånger.
Jag tog in Pilgrim och vi myste ett tag i stallet innan vi gick upp till ridbanan.
Jag vet att jag måste ta det lugnt efter min skallskada men att skritta 20min var den bästa medicinen.
Jag njöt av varje sekund, varje steg, varje andetag.
Varje del i min kropp vaggades in i rätt position med varje steg vi tog tillsammans. 
Pilgrim njöt, han njöt minst lika mycket som mig.

Det var ett ögonblick där någon uppfyllde min dröm om att isen skulle försvinna, en stud, ett ögonblick, en kväll att få läka.
I morse när jag vaknade regnade det igen och jag gissar på att allt blivit is igen tills jag kommer hem. 


Men något som är roligt i allt mörker är att i jul beställde jag en liten present till mig själv, något jag drömt om och sparat till länge.
En Pixio och en ny videokamera. 
Nu vill jag inget annat än att prova men det går ju inte när det är is överallt.
Tror den kommer bli perfekt för mina videolektioner med Ewa men den ger också möjlighet till att filma sin egen ridning vilket är bra för att följa utvecklingen och ibland behöver man se saker för att förstå. Och just kring detta med att se saker så tänker jag att den även är perfekt till att filma små ridövningar med för att kunna visa för mina elever.

Nu hoppas jag verkligen att det är slut på denna is snart, för denna vinter kommer gå till historien som den sämsta någonsin.  

Inga kommentarer: