torsdag 5 juli 2018

Inredningsplaner


Igår var jag och Tomas till bygghandeln efter jobbet och köpte panel till stallet.
Tanken är att vi äntligen ska bygga om de fula väggarna i stallet som idag består av plywood. 
Träpanelen kommer bli grå och vi kommer sätta upp den liggandes med en vit sockelbräda.

Steg två i denna plan är sedan att bygga in utrymmet där sadlar och träns hänger idag och göra en uppvärmd sadelkammare.
Stallet är uppvärmt men det håller bara 4 till 6 grader på vintern (för hästarnas skull) och det är för kallt för läder och tyg som vill torka.
Så en varm sadelkammare kommer bli "a dream come true".

Tanken är att det kommer bli tre väggar med träpanel (två av dem bygger vi redan nu) och en vägg med tapet.
Min dröm har alltid varit att ha en kristallkrona i stallet, vem drömmer inte om det liksom *ler* men problemet är att all el i ett stall måste vara IP65 klassad och jag skulle därför aldrig drömma om att sätta upp något annat.
Så jag har funderat och letat och funderat och letat lite till och sedan om jag på det, badrumslampor!

Så nu har jag hittat en jätte snygg badrumslampa som kommer bli perfekt i sadelkammaren.
Lite som en kristallkrona men inte så jätte stor utan helt perfekt lagom.

Visar er lite bilder så ni kan se vad jag planerat.
Tror ni att det kommer bli snyggt?
Givetvis kommer ni få se före- och efterbilder sedan.




Inga kommentarer: