torsdag 13 november 2014

Välkommen rutiner

Så var man inne i höst/vinter rutinerna igen med hästarna.

Jag och tjejerna bär hönät, fyller vatten, mockar och packar höpåsar. Dagarna planeras utifrån när djuren skall ha mat och det är slut på sommarens sovmornar.
Men det är ganska mysigt och jag gillar denna årstid också, jag tar mig lite mer tid för pyssel med Cappe i boxen på kvällen.
Det ger energi och är som balsam för själen.

Igår kom Cappes nya grimma, direkt leverans från Dalpraktiken!
Lika proffsigt och välgjort som alltid!
Älskar deras produkter.
Även Ojijis hönät kom så nu måste jag bara köpa fastsättning åt det på Classe.


Tänkte jag skulle få till en fin bild på Cappe i den nya rosa och mycket "manliga" grimman han fått.
Men det är inte så lätt med en pajas i boxen bredvid, eller som Mats kallar henne "Clown 2".
Vet inte alls vem "Clown 1" är... *fnissar*


Men sedan blev "Clown 2" liten och rädd och tordes inte hämta Maxines mat...
Nånn hade mycket roligt åt detta och fotade i smyg.


För inne i duschspiltan/köket var det finfrämmande på besök.
En jätte söt liten skogsmus kom som middagsgäst nu när vi öppnat upp väggen så fint när vi håller på att renovera där inne.
Han tackade så mycket för att vi bjudit in honom och frågade snällt vad det blev till middag.

"Clown 2" pratade om att hämta katter och andra hemskheter men jag tror att han helt enkelt får flytta ut i skogen när vi stänger igen väggen och taket igen.
 

2 kommentarer:

lillsissan sa...

Söt liten vit blev i sin manliga grimma! ;-)
Haha jag hade gjort som clown 2 jag! Gillar tama råttor men vilda möss och råttor vill jag inte ha nära...

Unknown sa...

En söt liten gäst Ja men ändå inte....