fredag 14 november 2014

Långa kvällar

Någon blev super glad när matte kom in från stallet igår!
Är inne i en "vara uppe alldeles för länge" period.
Kommer i säng väldigt sent på kvällarna och är dyngtrött på morgonen.

Igår tog jag in hästarna lite tidigare (ca 21.30) och kom i säng i hyfsad tid.
Åh vad skönt det var!
Vaknade likadant som jag sonat, så måste ha legat blixtstill hela natten, jag som annars vrider och vänder mig och snurrar runt en hel massa.
Inte ens när jag sover kan jag vara still *smila*


Cappe var så mysig igår.
Började fläta hans man och han slutade att äta och stod bara och myste.
Min fina lilla ponny!
Vinterpälsen kommer mer och mer för varje dag som går och min PRE hingst ser nu ut som en busponny som om ett par veckor kommer se ut som en Islandshäst.
Hela mulen är snart täckt av päls och han är så himla söt!

Just nu håller jag på att leta nya vinterboots.
Finns så himla många modeller att välja bland.
Cappes hovar har ju under det senaste året gått från katastrof till fina och de har fått en helt ny balans och slits helt annorlunda.
De boots vi har nu har han på ett år slitit ut fullständigt men det har nog berott på obalansen i hovarna snarare än kvalitén på bootsen.

Ska fundera lite till och se vad jag till slut väljer men det börjar bli dags med broddade skor snart.

I helgen ska vi vara "barnvakt" till vår gudson och på söndag ska jag till Ånge och hålla kurs.
Ska bli så sjuk skoj med båda!

Nästa helg blir det fix av ladutak i bomlift *svälj*
Hoppas det går smidigt, snabbt och lätt. Håller alla tummar!


Inga kommentarer: