tisdag 18 november 2014

Den där känslan


Älskar den där känslan när man känner att allt känns så rätt!
Just nu blir Cappe bara finare och finare och är som en dröm att rida.
Han har fått ett helt annat register i sina gångarter och funnit ett nytt lugn.
Han har liksom blivit lite klokare och tryggare.
Varje dag jag rider tycker jag att han är det finaste någonsin.
 
I lördags tog jag och Nina en rejäl tur med hästarna.
Mycket trav och galopp och båda pojkarna var jätte pigga och helt med på noterna.
Cappe varvade glada bocksprång med jätte fin trav och härlig galopp.
Det var så himla roligt och skoj att verkligen kunna bränna på lite.
 
När vi kom hem var Cappe rätt svettig, full i lera och mycket nöjd och glad.
Igår blev det en tur igen och han var lika fin och vi brassade på rätt rejält i galopperna.
Så sjukt kul, man blir som 10år igen.
 
Igår kom jag i säng i riktigt bra tid så idag känner jag mig lite piggare.
Har lovat mig själv att denna vecka ska jag komma i säng före 23 varje kväll och första dagen lyckades jag med 5min marginal. Satsar på 30min idag.
 
Till helgen blir det fix av taket på ladan och montering av snörasskydd.
Sedan hoppas jag även att vi får upp all julbelysning ute också,.
Längtar verkligen efter den.
Har sådan julstämning nu och vill fixa och göra mysigt i vårt hem och på vår gård.
Efter helgen när taket är klart är snön mer än välkommen!
 
 


Inga kommentarer: