fredag 12 juli 2013

Har du skaffat en unghäst!?

Så många år har piaffen varit min dröm...
Denna typ av samling är något som Nokke inte har gratis och det krävs mycket av hans kropp för att kunna göra detta.
Så att vi har nått så här långt är jag så himla stolt över!
Även om det är väldigt långt ifrån "perfekt" så tror jag detta är så bra vi kan just nu och bra mycket bättre än vad många trodde att vi ens skulle kunna göra...
Jag är så stolt över min vän att jag får tårar i ögonen.
Älskar dig min Nokkis!!!

Är han inte underbar min fina Nokkis!?
25år ung!
Han blir bara bättre och bättre!!!!
Just nu håller vi på att längta ihjäl oss efter Birgitta kursen i september.

Samlingen börjar sitta och han gör mer än vad jag trodde han fysiskt skulle kunna.
Han är pigg, glad och busig! Åh vad vi vill visa upp detta på en kurs.

I lördags hade det kommit en man till stallet som skulle hjälpa Bitte slå ner höet.
Då hade Nokke och Ojiji sprungit runt och busat i hagen, Nokke som vanligt med svansen rakt upp.
Håkan som mannen heter hade tittat på Nokke och glatt frågat Bitte "Nä men, har du en ny unghäst?"
Hi hi, Bitte hade svarat att "nej, han är 25år" *blink*

Nokke med ett mycket koncentrerat ansiktsuttryck

Övergång till skolgalopp från tramp

Skolgalopp


Inga kommentarer: