torsdag 4 juli 2013

Sommarplaner

Nokke impade på veterinär Ove genom att visa tänderna på kommando.
När vi åker ner i höst har matte bestämt att han ska ha lärt sig gapa också...

Nu känns det verkligen att sommaren är här, så skönt!
Jag och pojkarna har börja rida i skogen och vi älskar det lika mycket alla tre.
Med Nokke väljer jag dock lite "lättar" stigar då han är lite snubbligare nu på äldre dar. Egentligen inte så mycket men jag vill inte ta några risker med honom.

Cappe kan man nog rida vart som helst med. Helt otroligt vad säker han är på foten!
Det kanske inte är Lipizzaner i min ponny utan islandshäst *smila* Med tanke på mängden vinterpäls han satte i år så kanske det är mer troligt *fniss*

I övrigt i ridningen går det spikrakt uppåt just nu.
Fokus på samling med båda pojkarna. Nokke gör allt med öronen spettsade och min LBI häst har så mycket energi att det blir piaffer och skolgalopp under varje ridpass! Under de senaste 2 månaderna har jag inte en endaste gång behövt be Nokke gå framåt. Har svårt att fatta vad som hänt samtidigt som det är så självklart. Tror inte man kan nå ett större samförstånd än det vi har just nu.

Cappe är också jätte duktig. Han är alltid så glad och positiv och jag får komma ihåg att bromsa mig själv lite och inte be om förmycket.Vilket kan vara lätt hänt när det går bra.
Här om dagen satte han 2 galoppombyten! Lycka!!!

Nu längtar jag till Birgitta kursen i september. Svårt bara att välja vilken häst jag ska ta med., båda är ju så himla fina!
Men det kommer nog bli Nokke om han är i form. Vet ju alldrig hur många fler tillfällen vi kommer få till att gå på kurs. Dessutom vill han nog väldigt gärna visa upp  all samling han nu har i sig för Birgitta.


2 kommentarer:

Irene sa...

Vad kul att dom är så duktiga, och att nokke är så pigg! :D
Vet inte om jag ska vara med i september (blir så mycket kostnader med flytt och allt och osäkert hur mycket lönen blir just däromkring) men jag måste komma och kolla om du ska vara med! :D
sv: ja, säg till när du skaffat stall!

Johanna sa...

Härlig läsning, kanon när hästarna mår bra & går bra!