måndag 24 september 2018

Helgen som gått


Nu är det verkligen höst och det har stormat rätt bra i helgen, solen har värmt och vi har haft medlemsträff i ARV.
Vi var 10 personer som träffades med och utan hästar och red tillsammans, fikade och pratade häst.
Verkligen jätte mysigt.
Vi behöver verkligen fler sådana här dagar, de ger så mycket energi och glädje.


Annars har jag ridit och fixat hemma i helgen.
På söndagen målade jag klart väggarna i stallet så nu kan vi montera upp de nya sakerna där så snart vi har tid.
Kommer bli ett nytt medicinskåp, ny whiteboard, nya hyllor mm.
Ser verkligen fram emot att inreda denna vägg.
Sedan är det bara att göra klart resten *ler* 


På söndag eftermiddag tog jag och Janet en härlig uteritt.
Det stormade rätt kraftigt och jag tänkte att jag skulle få rida på en spänd Prick.
Men han var så himla fin!
Han kändes så himla vuxen och modig, alltså den hästen växer så det knakar på det mentala planet just nu.
Varje ridpass händer det massor. 
Vi har även ridit 3 pass på banan med det nya bettet och det funkar verkligen så himla bra.
Så i träningen har vi fokus just nu på att reglera mängden samling vi vill ha samt att länga överlinjen.
De är de två viktigaste punkterna och efter det tänker jag lägga fokus på galoppen ett tag.

Jag hoppas att hösten blir lång och härlig och bjuder på en massa dagar med fint väder.
Ska försöka hinna med många långa uteritter, det blev lite dåligt med det i somras pga värmen, och jag vill att hästarna ska hinna få riktigt bra kondition inför vintern.
För vem vet hur vintern kommer bli.
Jag hoppas i alla fall att vi slipper is. 
Och absolut bästa tiden att rida är nu, hästarna är så pigga och glada och naturen så vacker.
Det ända tråkiga är att det börjar bli lite väl mörkt på kvällarna nu, svårt att hinna saker hem efter jobbet som är utomhus...

Inga kommentarer: