fredag 21 april 2017

Vad lär du av det du ser?



Jag och Ewa har pratat mycket om hästens mun på slutet, något som är otroligt viktigt när man vill rida sin häst.
Ibland är det lustigt hur saker och ting funkar och hur tankar kan fortplanta sig som vibrationer till sin omgivning.
Så upplever jag det ofta med Ewa, att hon tar upp något som jag själv börjat få fokus på ett par dagar innan.
Kanske det är så att våra våglängder är lika och jag därför har lätt att uppfatta hennes signaler och de styr mina tankar. 
Så var det även med munnen och hur hästen dricker vatten.
Innan Ewa tog upp detta hade Cappe så tydligt visat det för mig.
Titta nu matte, det här är viktigt.
Att sedan ha Ewa som hjälper till att sätta ord på det man upplevt är ovärderligt.

Så idag tänkte jag att ni skulle studera filmen ovan där Cappe dricker.
Notera exaktheten och precisionen.
Notera munnens rörelse.
Notera kontakten med vattenytan.

Vad ser du?
Vad lär du dig utav det du ser?
Hur kan du använda dig av denna kunskap i din vardag med hästen?

Fundera lite på detta och gå sedan ut och njut av våren och att det är fredag! 

Inga kommentarer: