tisdag 11 april 2017

Tips

Anmäl dig HÄR
Måste tipsa er om en kurs här i Sundsvall den 6-7 maj för Birgitta Järnåker.
Birgitta brukar komma hit till Sundsvall en gång per år och hålla kurs och jag kan inget annat säga än att hon är fantastisk.
Hon har ett fantastiskt sätt att lyfta fram det bästa i varje ekipage och man känner sig alltid så himla duktig när man rider för henne.
Hon har alltid bra övningar och ger en massa bra inspiration och tips.
Hon är duktig på att se vad exakt varje häst och ryttare behöver och anpassar träningen efter dem.
Dessutom är hon väldigt engagerad i alla som sitter med som åskådare och förklarar vad hon ser och hur hon tänker så att alla ska förstå.
Så det är verkligen givande att vara med på hennes kurser även utan häst.

Jag och Prickig ska givetvis vara med, vi rider på lördagen.
Igår körde vi ett longeringspass igen för att tömma pojken på lite energi och det gick riktigt bra.
Det blåste storm och han var väldigt pigg men han kunde ändå hålla sig fokuserad.
Jag blev så himla stolt över honom.
Visst att han fattade galopp eller tog trav ibland när vi egentligen skulle skritta men han gjorde det utan pip, bock och hopp.
Och då lägger jag mig inte i.
Att han tar egna initiativ till att byta gångart på ett lugn och civiliserat sätt är helt okej.
Vår kommunikation igår var så himla fin och känslan så bra.

Ikväll kommer ju påskgästerna, så då får nog Prickig vila.
Kommer vara nog mycket nytt och spännande ändå.

Cappe har fått vila några dagar och är sjukt pigg...
Han är också väldigt känslig för när det blåser och blir då lite extra spänd.
Men benet ser verkligen jätte fint ut och jag tycker att han vilar det lite mindre nu när han står i hagen.
Ska prova att longera honom på onsdag och se om han håller sig i skinnet.
Jag kan inte riktigt promenera honom nöjd utan han behöver få göra något mer också.

Ikväll är de lektion med Ewa igen, längtar!
Ha en skön tisdag.  

Inga kommentarer: