tisdag 1 juli 2014

Vad kan man säga!?


Jo, livet är bra underbart!
Vilken lycka att just jag får leva mitt liv!
Efter många hektiska veckor börjar äntligen saker och ting falla på plats och det känns att semestern kryper närmare.

Igår tog vi en helt fantastisk ridtur jag, Nina och Katarina. Tror vi var ute nästan 1.5h.
Ojiji var fantastiskt fin, har ju inte sett han på så länge. Men han dansade fram i trav, skolgalopp och krumiluttskutt. Ninas glädje och skratt smittade verkligen av sig och jag fylldes av sådan lycka!

Maxine var också riktigt kalasfin! Hon har blivit en "rida ut"-häst nu!
Från att ha tyckt att det var jätte läskigt till att nu traska på med en massa energi, helt cool.
Även hon dansade fram igår och var helt underbart fin.

Jag och Cappe tog det lite lugnt eftersom han varit lite oren.
Vi lullade på i mystrav medans de andra 2 dansade fram bakom oss i alla möjliga gångarter.
Men Cappe var ändå helt fantastisk. Så lugn, tygg och stabil. Han är verkligen en klippa den hästen!
Så fort han är mentalt med är han stabil som ett berg. Hittar fler och fler knappar på honom och jag känner verkligen att vårt förtroende för varandra har växt.

Energin jag fick av gårdagens ridtur är svår att beskriva, men resten av kvällens sysslor gick som en dans och jag vaknade pigg och glad imorse.
Ikväll blir det skrittarbete på gårdsplan. Längtar!

Inga kommentarer: