lördag 5 juli 2014

Utflykts dags


Nu är vi på väg jag, Cappe och Tomas på en liten mini tripp till Ånge.
Jag skall hålla en tvådagars kurs och avsluta den med ett uppstuttet teoripass på Cappe.

Min lilla ponny är så rolig.
Kom på igår att jag kanske ska lastträna lite. Cappe tyckte inte alla det var en bra idé och var lite skeptiskt och omotiverad.
Efter lite lek så gick han sedan in men var inte super sugen på att stå kvar. 

Jag tänkt "suck, varför förutsätter jag att han är lättlastad bara för att han jämnt varit det?" Anklagade mig själv lite att vi inte lastat på länge men kände mig ändå lugn att det skulle gå bra.

Idag när alla reskläder var på och det var på riktigt vi skulle åka. Då studsade Cappe rakt in med spetsade öron och stod snällt kvar, ivrig att få åka iväg på något skoj.

Han är så sjukt smart min lilla ponny!
Det är bara matte som måste komma ihåg det. Säga vad man vill men han hade full koll på träning och när det var på riktigt. Eftersom han ansåg träningen tråkig och onödig så sket han i den. Men att åka iväg det är roligt! 

Men nu är vi i alla fall på väg, ska bli så roligt! 


Inga kommentarer: