tisdag 2 oktober 2012

Liten update!

Vackra ponny!
Oj, nu var det på tok för länge sedan jag skrev här!
Allt flyter på som vanligt, båda hästarna är så fina! Hösten är verkligen vår årstid!!!
Nokke börjar bli en piaffmaskin, han har börjat få ett härligt gung från sida till sida.
Än så länge funkar det bara efter vägen, på ridplan är han inte lika motiverad och jag vill inte tvinga fram det ur honom. Vår dröm är att få visa vår "piaff" på en Birgitta träning...

Dock är inte hösten bara härlig, all denna jävla lera gör mig galen! Det regnar varje dag och agen är som en lervälling och pojkarna är lerigast än lerigast varje dag... Känns inge roligt att de måste gå runt i det.

Sedan har det hänt lite nytt också, jag har nämligen bestämt mig för att ta lite privata hopplektioner för Johanna Hammarstrand på Cappe. Nu tänker jag inte bli någon hoppryttare men Cappe tycker det är så himla kul att jag ser en möjlighet för mig att äntligen lära mig hoppa på riktigt. Han är ju så otroligt okomplicerad så varför inte ta chansen! Givetvis kommer hoppningen ske på "mitt" sätt.

Tänkte försöka planera in första träningen till om ett par veckor!!!
Åh så skoj, återigen känner jag mig som ett spralligt ponnybarn ;-)
Tror den där ponnyn är bra för att hålla mitt sinne ungt...


>

2 kommentarer:

Ängel sa...

Ja du som inte är i dina "tweentis" behöver en hopponny så du förblir barn i sinnet :-)

nina sa...

Kul med hoppning! Kram!!